Diabetes Desk

Winkelwagen 0
0,00 €

Retourneren

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Mocht u niet tevreden zijn met (een deel van) uw aankoop, dan heeft u het recht de artikelen te retourneren. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en betaalt daar ook de kosten voor. Bewaar altijd goed het verzendbewijs van de retourzending, want bij eventuele problemen met de retourzending zal de vervoerder u vragen om het verzendbewijs. U kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat u van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heeft u vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. U kunt ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als u daarbij maar een mededeling voegt waaruit uw wens tot herroeping blijkt. Om het afhandelen va de retour vlot te laten verlopen, vragen wij u dit te doen met ons downloadbaar formulier. U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Retourzendingen zullen altijd door Diabetes Desk worden geaccepteerd, echter mocht blijken dat de artikelen door u beschadigd zijn geraakt of niet meer compleet zijn, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de ontstane schade of verbruikte artikelen. Deze kosten zullen verrekend worden met het te retourneren bedrag. Hierover zullen wij altijd eerst met u in contact treden.

U kunt uw retourzending adresseren aan:

Diabetes Desk BV
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht
Nederland


Klik op deze link om het retourformulier te downloaden

 

Hoe kan ik een artikel ruilen?

De snelste en makkelijkste manier om een artikel te ruilen is om een nieuwe bestelling te plaatsen op www.diabetesdesk.be. De nieuwe order wordt dan nog dezelfde dag (als de bestelling voor 14:00 uur ontvangen is) verzonden.

De artikelen die u retour wilt sturen, kunt u vervolgens samen met het retourformulier naar ons opsturen. Het aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, zal dan op uw rekening teruggestort worden na ontvangst van de artikelen.

Een andere optie is om het artikel dat u wilt ruilen, retour te sturen en op het retourformulier te vermelden waarvoor u het artikel wilt ruilen. We kunnen het nieuwe artikel dat u wilt ruilen dan echter pas opsturen op het moment dat we uw retourzending in goede staat ontvangen hebben. Op deze manier duurt het iets langer voordat u het juiste artikel in huis hebt.

U kunt uw retourzending adresseren aan:

Diabetes Desk BV
Avenue Ceramique 251
6221 KX Maastricht
Nederland


Klik op deze link om het retourformulier te downloaden

 

Wanneer krijg ik mijn geld teruggestort?

Indien u een complete bestelling retourneert, zullen wij het volledige bedrag van uw bestelling, inclusief verzendkosten voor de heenzending, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terugbetalen. De termijn van 14 dagen start op het moment dat u het artikel retour stuurt, ofwel vanaf het moment dat u ons laat weten dat u het artikel terug gaat sturen. Indien de retourzending binnen deze termijn niet bij ons binnen is, wordt de terugbetaling uitgesteld en zullen wij u om een verzendbewijs vragen. Na ontvangst van een correct verzendbewijs wordt het bedrag van de geretourneerde artikelen inclusief de kosten voor de heenzending naar u overgemaakt.

Heeft u met een creditcard afgerekend, dan zullen wij het bedrag per refund terugstorten op uw creditcard account. Hoe lang het duurt voor het bedrag weer op uw rekening staat is mede afhankelijk van de medewerking van de bank/creditcardmaatschappij en is dus niet geheel door ons te beïnvloeden.

Let op: Retourneert u alleen een deel van uw bestelling, dan zullen de kosten voor de heenzending niet terugbetaald worden. De kosten voor de retourzending zijn in alle gevallen voor de rekening van de klant.

 

Jullie hebben het verkeerde bedrag aan mij vergoed

Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen. Als u denkt dat u het verkeerde bedrag heeft teruggekregen neemt u dan alstublieft contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

 

Er ontbreekt iets aan mijn bestelling

Als er op uw factuur iets staat dat in uw pakket had moeten zitten, maar dit is niet het geval, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Vermeld alstublieft uw ordernummer en het artikelnummer van het product dat u mist en wij zullen dit voor u onderzoeken. Normaal gesproken kunnen wij het ontbrekende artikel gratis aan u naleveren. Mocht dit niet mogelijk zijn zullen wij het bedrag dat u voor het artikel betaald heeft aan u vergoeden.

 

Er is een fout gemaakt met mijn bestelling

Helaas zijn fouten niet altijd te voorkomen, maar wij zullen ons best doen dit zo goed mogelijk met u op te lossen. Als u een fout in uw bestelling heeft geconstateerd, neemt u dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

 

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Wij doen er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een artikel desondanks beschadigd of defect zijn, neem dan contact met ons op door een bericht te sturen via het contactformulier. Mocht u klachten hebben over onze handelswijze, verzending of andere onvolkomendheden laat het ons dan beslist weten.
Ook hiervoor kunt u bovenstaand emailadres gebruiken. We proberen u altijd uiterlijk de volgende werkdag van een oplossing te voorzien en hanteren een limiet van maximum 14 dagen voor een inhoudelijke reactie onzerzijds.
Indien u niet tevreden bent met de klachtafhandeling, dan kunt u uw klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl.
spoedig mogelijk te verhelpen.